Surat terbuka dari seorang pesakit diabetes dan penyesalannya mengenai jus G-Asfal.

Zakaria Bin Umar, pesakit diabetes
bebas dari pengambilan insulin.

Assalamualaikum, saya Zakaria Bin Umar. Anda mungkin tidak kenal saya, tapi bila bab penyakit ini, mungkin kita serupa. Berikan saya masa sedikit untuk kongsikan penyesalan saya dengan jus G-Asfal. Sebagai permulaan, saya cerita sedikit keadaan saya.

Sebagai orang tua yang dah capai umur 63 tahun, kebanyakan masa saya habis diguna untuk merawat kesihatan saya. Bermula tahun 2003, saya alami pelbagai jenis penyakit dan kesan-kesan penyakit ini beterusan lama.

Dari masalah jantung, paru-paru, hinggalah ke buah pinggang. Akibatnya kencing manis dan darah tinggi sudah menjadi kebiasaan. Dah berpuluh tahun makan ubat tapi malangnya, macam tu lah juga. Ini sebabnya.

Dah menjadi kebiasaan, bacaan gula dalam darah sentiasa 18 mmol/l

Kadang-kadang naik sampai 20 lebih pun ada. Kalau nak tahu apa maksud angka ini, saya sertakan bacaan normal dan yang tidak normal untuk pembaca:

*berdasarkan kiraan American Diabetes Association, paras normal gula dalam darah 5.6 mmol/l

Tinggi bukan? Saya pun pelik, makan ubat tak pernah tinggal tapi gula dalam darah ni masih tinggi. Kalau yang ada diabetes tahu lah, paras tinggi ni dalam peringkat merbahaya.

Dalam kita doa, perlu ada usaha

Wahai pembaca, saya ni diabetes tahap kronik. Doktor memberitahu realiti hidup norma baharu. Makanan dan minuman perlu jaga, tidak bertenaga seperti dahulu, dan sentiasa kena ambil insulin tiap-tiap hari. Susah saya nak biasakan diri.

Awak pun tahu, orang kita ni masak sedap-sedap. Kalau berjumpa kaum keluarga dan sanak saudara, mestilah ada makan-makan.

Payah..sangat payah untuk saya jaga semua ini. Dulu boleh lah berjalan sana-sini, tapi sekarang tak boleh dah. Saya terpaksa hadap dan terima keadaan baru.

Bila dalam keadaan ini, wahai pembaca.. Sudah tak ada jalan lain selain doa kepada-Nya. Doa dan usaha.

Wahai pembaca, saya ni diabetes tahap kronik. Doktor memberitahu realiti hidup norma baharu. Makanan dan minuman perlu jaga, tidak bertenaga seperti dahulu, dan sentiasa kena ambil insulin tiap-tiap hari. Susah saya nak biasakan diri.

Awak pun tahu, orang kita ni masak sedap-sedap. Kalau berjumpa kaum keluarga dan sanak saudara, mestilah ada makan-makan.

Payah..sangat payah untuk saya jaga semua ini. Dulu boleh lah berjalan sana-sini, tapi sekarang tak boleh dah. Saya terpaksa hadap dan terima keadaan baru.

Bila dalam keadaan ini, wahai pembaca.. Sudah tak ada jalan lain selain doa kepada-Nya. Doa dan usaha.

Dalam kita doa, perlu ada usaha.

Dalam kita doa, perlu ada usaha.

Wahai pembaca, saya ni diabetes tahap kronik. Doktor memberitahu realiti hidup norma baharu. Makanan dan minuman perlu jaga, tidak bertenaga seperti dahulu, dan sentiasa kena ambil insulin tiap-tiap hari. Susah saya nak biasakan diri.

Awak pun tahu, orang kita ni masak sedap-sedap. Kalau berjumpa kaum keluarga dan sanak saudara, mestilah ada makan-makan.

Payah..sangat payah untuk saya jaga semua ini. Dulu boleh lah berjalan sana-sini, tapi sekarang tak boleh dah. Saya terpaksa hadap dan terima keadaan baru.

Bila dalam keadaan ini, wahai pembaca.. Sudah tak ada jalan lain selain doa kepada-Nya. Doa dan usaha.

Bermula kenal jus G-asfal

Bila dengar pasal jus G-asfal ni, saya baca siap-siap apa bahan dia, baca testimoni, semua saya baca. Iya lah, dalam mencuba itu, penting juga untuk kita ada persediaan dari segi ilmu.

Selepas berpuas hati dengan keterangan jus G-asfal ni, saya mula cuba. Sebelum saya sambung kisah ini, saya nak terus terang kepada pembaca.

Apa yang berlaku saya pun tak sangka, malah sampai sekarang pun macam tak percaya. Ini sebab saya menyesal.

Bermula kenal jus G-asfal

Bila dengar pasal jus G-asfal ni, saya baca siap-siap apa bahan dia, baca testimoni, semua saya baca. Iya lah, dalam mencuba itu, penting juga untuk kita ada persediaan dari segi ilmu.

Selepas berpuas hati dengan keterangan jus G-asfal ni, saya mula cuba. Sebelum saya sambung kisah ini, saya nak terus terang kepada pembaca.

Apa yang berlaku saya pun tak sangka, malah sampai sekarang pun macam tak percaya. Ini sebab saya menyesal.

Bacaan gula dalam darah saya mula turun secara berperingkat.

Kali pertama minum jus G-asfal ini, saya biarlah dulu beberapa jam sebelum periksa darah. Ada juga rasa takut nak ‘check’ pembacaan, takut hampa dengan keputusan. Tapi, lepas beberapa jam saya beranikan diri untuk check.

Bacaan yang sentiasa berbelas-belas, mula turun berperingkat! Saya macam tak percaya. Sekarang ini setelah beberapa minggu minum jus G-Asfal, bacaan saya akan sentiasa bawah 8. Kadang-kadang turun sampai 4 pun ada!

Di sini saya nak mengaku, walaupun dah baca bahan-bahan dia tapi saya gagal untuk mencari keterangan lebih pasal bahan-bahan jus G-asfal. Lepas minum baru teringat dan saya terus cari. Dan apa yang saya jumpa memang mengejutkan.

Kali pertama minum jus G-asfal ini, saya biarlah dulu beberapa jam sebelum periksa darah. Ada juga rasa takut nak ‘check’ pembacaan, takut hampa dengan keputusan. Tapi, lepas beberapa jam saya beranikan diri untuk check.

Bacaan yang sentiasa berbelas-belas, mula turun berperingkat! Saya macam tak percaya.

Sekarang ini setelah beberapa minggu minum jus G-Asfal, bacaan saya akan sentiasa bawah 8. Kadang-kadang turun sampai 4 pun ada!

Di sini saya nak mengaku, walaupun dah baca bahan-bahan dia tapi saya gagal untuk mencari keterangan lebih pasal bahan-bahan jus G-asfal. Lepas minum baru teringat dan saya terus cari. Dan apa yang saya jumpa memang mengejutkan.

Bacaan gula dalam darah saya mula turun secara berperingkat.

Bacaan gula dalam darah saya mula turun secara berperingkat.

Kali pertama minum jus G-asfal ini, saya biarlah dulu beberapa jam sebelum periksa darah. Ada juga rasa takut nak ‘check’ pembacaan, takut hampa dengan keputusan. Tapi, lepas beberapa jam saya beranikan diri untuk check.

Bacaan yang sentiasa berbelas-belas, mula turun berperingkat! Saya macam tak percaya.

Sekarang ini setelah beberapa minggu minum jus G-Asfal, bacaan saya akan sentiasa bawah 8. Kadang-kadang turun sampai 4 pun ada!

Di sini saya nak mengaku, walaupun dah baca bahan-bahan dia tapi saya gagal untuk mencari keterangan lebih pasal bahan-bahan jus G-asfal. Lepas minum baru teringat dan saya terus cari. Dan apa yang saya jumpa memang mengejutkan.

Bahan-bahan jus G-asfal ini khusus untuk kesihatan darah.

Saya tak nak tulis panjang-panjang keterangan setiap bahan, jadi saya buat lah dalam bentuk nombor begini. Sangat ajaib bahan-bahan dia dan buat saya tertanya, macam mana mereka berjaya buat campuran jus dari bahan-bahan ini?

Gum Arab

1. Berkesan mengawal paras gula dalam darah
2. Tingkatkan kecekapan insulin untuk bantu pesakit diabetes
3. Bantu rawat masalah kencing tak lawas

Kunyit Hitam

1. Membantu masalah kencing manis
2. Membantu masalah kulit
3. Mengurangkan risiko sakit otot

Stevia

1. Pemanis semula jadi tiada kalori
2. Boleh turunkan tekanan darah
3. Mengawal kandungan air dalam badan

Roselle

1. Menyejukkan badan dan kurangkan kehausan
2. Tingkatkan sistem imunisasi
3. Mencegah radang pada salur kencing dan pembentukan batu karang

Vitamin C

1. Mampu merendahkan tekanan darah tinggi
2. Terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yang ideal

Saya menyesal

Tak elok lah nak kata, sebab ini semua takdir tapi adalah juga sesal dalam hati tak jumpa awal-awal jus G-Asfal ini. Waktu mula-mula kenal pun, saya macam tak berapa yakin. Bersyukur pada Allah gerakan hati saya untuk cuba jugak. Sebab hidup saya terus berubah dengan elok.

Ye wahai pembaca, saya menyesal sangat sebab banyak masa hilang makan ubat yang hanya menolong bertahan dengan penyakit saya ini.

Hidup saya bebas daripada keperluan mengguna insulin

Macam saya kata tadi lah, ubat yang saya makan bertahun-bertahun hanya mampu menahan simptom-simptom diabetes saya. Makan hari ini, elok hari ini.

Tapi untuk G-Asfal pula, lebih lama saya guna, lebih elok kesihatan saya hinggakan saya dah tak perlu guna insulin. Dah 4 bulan dah ni!

Sebelum saya lupa, saya kongsikan cara saya minum jus G-asfal ini. Ada caranya dan tidak boleh suka-suka ambil lebih, sedikit sudah cukup.

Cara saya minum jus G-asfal sehingga
kembali kepada normal

Botol jus G-asfal ini boleh tahan besar dia. Saya nasihatkan untuk pembaca ambil masa baca lah apa yang tertulis kat botol jus G-asfal ini. Ada maklumat bahan-bahan, maklumat sijil dan macam-macam.

Sebelum buka penutup botol, goncang dulu supaya boleh nikmati jus G-asfal dengan baik.

Guna cawan sukat G-asfal dan tuang jus G-asfal sebanyak 10ml hingga 15ml, boleh terus minum.

Jangan lupa untuk minum jus G-asfal ini sekali selepas sarapan pagi, dan sekali sebelum tidur malam.

Nasihat saya untuk yang berminat
mencuba jus G-Asfal

Kalau awak dah baca sampai sini, mungkin awak pun ada kesusahan kesihatan ataupun Diabetes. Jangan risau, ini peluang anda.

Tujuan saya tulis surat ini, sebab nak kongsikan pengalaman saya untuk mereka yang alami kesakitan yang saya sendiri alami. Saya faham sangat lah, kadang-kadang tu rasa sedih dengan keadaan badan. Saya faham, wahai pembaca.

Jus G-Asfal ini banyak membantu saya, dan saya harap awak ambil peluang ini untuk dapatkan bantuan yang sama. Nasihat saya, cakap dulu dengan orang-orang jus G-Asfal ini.

Mereka akan tolong awak untuk dapatkan jus G-Asfal ini. Kadang-kadang ada promosi, cubalah mana tahu.

Kat sini saya sertakan nombor Whatsapp mereka untuk awak hubungi:

Kali pertama minum jus G-asfal ini, saya biarlah dulu beberapa jam sebelum periksa darah. Ada juga rasa takut nak ‘check’ pembacaan, takut hampa dengan keputusan. Tapi, lepas beberapa jam saya beranikan diri untuk check.

Bacaan yang sentiasa berbelas-belas, mula turun berperingkat! Saya macam tak percaya.

Sekarang ini setelah beberapa minggu minum jus G-Asfal, bacaan saya akan sentiasa bawah 8. Kadang-kadang turun sampai 4 pun ada!

Di sini saya nak mengaku, walaupun dah baca bahan-bahan dia tapi saya gagal untuk mencari keterangan lebih pasal bahan-bahan jus G-asfal. Lepas minum baru teringat dan saya terus cari. Dan apa yang saya jumpa memang mengejutkan.

Bacaan gula dalam darah saya mula turun secara berperingkat.

Bacaan gula dalam darah saya mula turun secara berperingkat.

Kali pertama minum jus G-asfal ini, saya biarlah dulu beberapa jam sebelum periksa darah. Ada juga rasa takut nak ‘check’ pembacaan, takut hampa dengan keputusan. Tapi, lepas beberapa jam saya beranikan diri untuk check.

Bacaan yang sentiasa berbelas-belas, mula turun berperingkat! Saya macam tak percaya.

Sekarang ini setelah beberapa minggu minum jus G-Asfal, bacaan saya akan sentiasa bawah 8. Kadang-kadang turun sampai 4 pun ada!

Di sini saya nak mengaku, walaupun dah baca bahan-bahan dia tapi saya gagal untuk mencari keterangan lebih pasal bahan-bahan jus G-asfal. Lepas minum baru teringat dan saya terus cari. Dan apa yang saya jumpa memang mengejutkan.

Bahan-bahan jus G-asfal ini khusus untuk kesihatan darah.

Saya tak nak tulis panjang-panjang keterangan setiap bahan, jadi saya buat lah dalam bentuk nombor begini. Sangat ajaib bahan-bahan dia dan buat saya tertanya, macam mana mereka berjaya buat campuran jus dari bahan-bahan ini?

Gum Arab

1. Berkesan mengawal paras gula dalam darah
2. Tingkatkan kecekapan insulin untuk bantu pesakit diabetes
3. Bantu rawat masalah kencing tak lawas

Kunyit Hitam

1. Membantu masalah kencing manis
2. Membantu masalah kulit
3. Mengurangkan risiko sakit otot

Stevia

1. Pemanis semula jadi tiada kalori
2. Boleh turunkan tekanan darah
3. Mengawal kandungan air dalam badan

Roselle

1. Menyejukkan badan dan kurangkan kehausan
2. Tingkatkan sistem imunisasi
3. Mencegah radang pada salur kencing dan pembentukan batu karang

Vitamin C

1. Mampu merendahkan tekanan darah tinggi
2. Terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yang ideal

Saya menyesal

Tak elok lah nak kata, sebab ini semua takdir tapi adalah juga sesal dalam hati tak jumpa awal-awal jus G-Asfal ini. Waktu mula-mula kenal pun, saya macam tak berapa yakin. Bersyukur pada Allah gerakan hati saya untuk cuba jugak. Sebab hidup saya terus berubah dengan elok.

Ye wahai pembaca, saya menyesal sangat sebab banyak masa hilang makan ubat yang hanya menolong bertahan dengan penyakit saya ini.

Hidup saya bebas daripada keperluan mengguna insulin

Macam saya kata tadi lah, ubat yang saya makan bertahun-bertahun hanya mampu menahan simptom-simptom diabetes saya. Makan hari ini, elok hari ini.

Tapi untuk G-Asfal pula, lebih lama saya guna, lebih elok kesihatan saya hinggakan saya dah tak perlu guna insulin. Dah 4 bulan dah ni!

Sebelum saya lupa, saya kongsikan cara saya minum jus G-asfal ini. Ada caranya dan tidak boleh suka-suka ambil lebih, sedikit sudah cukup.

Cara saya minum jus G-asfal sehingga
kembali kepada normal

Botol jus G-asfal ini boleh tahan besar dia. Saya nasihatkan untuk pembaca ambil masa baca lah apa yang tertulis kat botol jus G-asfal ini. Ada maklumat bahan-bahan, maklumat sijil dan macam-macam.

Sebelum buka penutup botol, goncang dulu supaya boleh nikmati jus G-asfal dengan baik.

Guna cawan sukat G-asfal dan tuang jus G-asfal sebanyak 10ml hingga 15ml, boleh terus minum.

Jangan lupa untuk minum jus G-asfal ini sekali selepas sarapan pagi, dan sekali sebelum tidur malam.

Nasihat saya untuk yang berminat
mencuba jus G-Asfal

Kalau awak dah baca sampai sini, mungkin awak pun ada kesusahan kesihatan ataupun Diabetes. Jangan risau, ini peluang anda.

Tujuan saya tulis surat ini, sebab nak kongsikan pengalaman saya untuk mereka yang alami kesakitan yang saya sendiri alami. Saya faham sangat lah, kadang-kadang tu rasa sedih dengan keadaan badan. Saya faham, wahai pembaca.

Jus G-Asfal ini banyak membantu saya, dan saya harap awak ambil peluang ini untuk dapatkan bantuan yang sama. Nasihat saya, cakap dulu dengan orang-orang jus G-Asfal ini.

Mereka akan tolong awak untuk dapatkan jus G-Asfal ini. Kadang-kadang ada promosi, cubalah mana tahu.

Kat sini saya sertakan nombor Whatsapp mereka untuk awak hubungi:

Tapi kalau awak tak mahu buang masa dan nak dapatkan jus G-Asfal ini sekarang, awak boleh tekan butang bawah ini.

Harga asal: RM180

Harga promosi:

RM130

Kalau awak nak cuba dahulu,
boleh dapatkan sachet yang ini.

Kalau tak silap, dia ada 10 sachet. Setiap satu sachet tu ada 15ml Jus G-Asfal.

Harga asal: RM180

Harga promosi:

RM60 PERCUMA!

Tapi kalau awak tak mahu buang masa dan nak dapatkan jus G-Asfal ini sekarang, awak boleh tekan butang bawah ini.

Harga asal: RM180

Harga promosi:

RM130

Kalau awak nak cuba dahulu,
boleh dapatkan sachet yang ini.

Kalau tak silap, dia ada 10 sachet. Setiap satu sachet
tu ada 15ml Jus G-Asfal.

Harga asal: RM180

Harga promosi:

RM60 PERCUMA!

Nasihat saya untuk yang berminat
mencuba jus G-Asfal

Saya sempat mintak testimoni-testimoni dari orang-orang G-Asfal ini. Saja lah nak kongsi, kalau awak nak tahu kisah orang lain. Testimoni saya pun ada di bawah ni.

Ini lah saya:

Akhir kata

Saya doakan moga awak cepat sembuh dan kembali normal seperti dahulu. Moga usaha awak ini diberkati-Nya dan ada hasil yang sangat baik dan lebih dari saya.


Sekian,


Zakaria Bin Umar